Kategorier
innholdsproduksjon

Bruk tid på innholdsproduksjon- det lønner seg

Vi er hellig overbevist om at skjermer med godt og relevant innhold i digitale flater er med på å øke oppmerksomheten og salget. Men det å lage godt innhold krever innsikt, kreativitet og ikke minst at du har riktig programvare i skjermene.

Målrettet budskap

Sørg for at budskapet du ønsker å nå ut med er dynamisk og endrer seg etter hvilken målgruppe du ønsker å nå. I noen tilfeller ønsker du å gjøre kunden eller gjesten nysgjerrig på produktet. I andre tilfeller ønsker du at de skal kjøpe det spesifikke produktet eller gjennomføre en spesifikk handling som f.eks å melde seg inn i en kundeklubb eller melde seg på et nyhetsbrev.

Les mer: Vi hjelper deg med innholdsproduksjonen

Ha alltid merkevarebygging i bakhodet

Ha alltid merkevarebygging i bakhodet når du lager innhold. Tenk over hvilke farger du bruker og vær tro mot brandguide (dersom dere har dette). Sørg for at budskapet du har jobbet med å målrette treffer de rette personene på den måten du ønsker. Tenk på hvilke følelser du vil frembring og hvilke spørsmål de ønsker å stille seg når de har sett på budskapet ditt.

Tilpass budskapet lokalt

Det er ikke alltid at det budskapet du ønsker å vise i Trondheim, passer like godt for de som bor i Arendal. Det er derfor viktig at du velger en leverandør som har programvare som kan planlegge innholdet lokalt. Og ikke minst levere relevant innhold til de ulike lokasjonene.

Velg riktig programvare

Alle våre skjermer leveres med programvaren DatabeatOMNI fra Databeat. Programmet er enkelt og intuitivt og gjør at du enkelt kan legge inn og tidsstyre innholdet slik du ønsker. Dette gir også en bedre oversikt over planlagte kampanjer.

Vi har egne innholdsprodusenter som kan hjelpe med både statisk og dynamisk innhold til digitale flater. Ta kontakt med oss på post@isiscreen.no.