Kategorier
digital skilting

Hva er digital signage?

Digital signage er et ukjent begrep for svært mange og det kan derfor være utfordrende å vite at det er nettopp dette bedriften trenger. Veldig kort sagt er digital signage det samme som digital skilting. Noen av ordene som er brukt for digital signage er:

  • Informasjonsskjerm
  • Infoskjerm
  • Digital skilting
  • Skjermkommunikasjon
  • Digital reklameplakat
  • Public display
  • Screen publishing

Kort fortalt betyr digital signage at man har en skjerm med et budskap som er synlig for mange. Budskapene spenner seg fra intern motivasjon som salgstall og wayfinding til viktig informasjon og reklamekampanjer. Hensikten med informasjonsskjerm er, enkelt å greit, å påvirke adferden til de som blir eksponert, enten det er i en fysisk butikk, kontormiljø eller i det offentlige rom.

Les mer: isiScreen tipser: doorsign

Ulike bruksområder

Digital signage kan sies å ha mange ulike bruksområder, og det finnes omtrent ingen begrensninger:

  • Retail – her kan de brukes til å fronte produkter, tjenester og kampanjer. Riktig informasjon på riktig sted og til riktig tid! Ps: det finnes spesialtilpassede skjermer for plassering i vindu!
  • Intern kommunikasjon ved å holde de ansatte oppdatert til enhver tid med f.eks. pågående kundeprosjekter og interne konkurranser. Visste du at informasjon om salg kan øke motivasjonen blant de ansatte?
  • Ekstern kommunikasjon ved å ønske gjester og besøkende velkommen med skjerm med rutiner for besøkende. Og informasjon om møter etc. Fjern frustrasjon om at det er vanskelig å finne frem!
  • Serveringsbransjen kan benytte digitale menyer som enkelt kan endres basert på dag og tidspunkt. For eksempel kan man friste kunden med deilige lunsjretter mellom 11-14 for deretter å enkelt skift til kveldsmeny når tiden er inne.

Vi hjelper deg gjerne med skjerm for å dekke dine behov for informasjonsdeling – ta kontakt med oss ???? post@isiscreen.no